گفتگوی اینستاگرامی اسکودا با رئیس کانون‌های وکلای دادگستری مرکزی

گفتگوی اینستاگرامی اسکودا با رئیس کانون‌های وکلای دادگستری مرکزی


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۳

بازدید : 881



گفتگوی اینستاگرامی اسکودا با رئیس کانون‌های وکلای دادگستری مرکزی

????صفحه رسمی «اسکودا» در اینستاگرام از آقای علی سهراب‌پور دعوت کرد تا به‌عنوان سیزدهمین مهمان سلسله‌لایوهای اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری، درباره خدمات اجتماعی نهاد وکالت و سابقه این نهاد مدنی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی سخن بگوید.

????این گفت‌وگو، جمعه هجدهم مهرماه، ساعت ۲۱ از طریق صفحه رسمی «اسکودا» و صفحه علی سهراب‌پور؛ رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی در اینستاگرام برگزار شد.
در ابتدای این لایو، رضا نامجو کارآموز وکالت دادگستری و مجری گفت‌وگوهای اینستاگرامی اسکودا، درگذشت استاد محمدرضا شجریان و مهرداد قربانی سرابی وکیل پایه یک دادگستری را تسلیت گفت. 

????علی سهراب‌پور؛ رئیس هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری مرکزی هم در آغاز سخنانش گفت: «درگذشت خسروی آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان را تسلیت عرض می‌کنم. از سوی دیگر با خبر شدم سرکار خانم کاظم‌زاده مسئول انفورماتیک اتحادیه هم مادر خود را از دست داده. بنابراین لازم است به ایشان هم تسلیت بگویم. در ادامه باید از هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران بابت اهمیتی که به رسانه داده‌اند و در حوزه‌های مختلف دارند در این زمینه، فعالیت می‌کنند (که در نمونه حاضر شما اجرای یکی از برنامه‌ها در حوزه رسانه از سوی اتحادیه را بر عهده دارید) قدردانی ‌کنم. 

????رضا نامجو در بخشی از گفت‌وگو با طرح این پرسش که از نگاه شما آیا نگاه عموم جامعه به وکلا و نهاد وکالت در دوره حاضر صحیح است یا خیر؟ به این نکته اشاره کرد که امروز وقتی درباره خدماتی که نهاد وکالت به عموم جامعه ارائه می‌دهد، با مردم سخن می‌گوییم خیلی از آنان از این خدمات بی‌خبرند.

????علی سهراب‌پور در پاسخ به این پرسش گفت: من معتقدم اگر ما به عنوان اهالی جامعه وکالت معتقدیم خدماتی را که ارائه می‌دهیم، شایسته است یا خیر باید خودمان را با نهادهای عمومی که ذاتا وظیفه ارائه خدمات عمومی را بر عهده دارند، مقایسه کنیم. مستحضر هستید که ارائه خدمات اجتماعی از وظایف ذاتی حکومت‌ها و دولت‌هاست. من در این بحث، نتیجه گیری خواهم کرد که مراکز و سازمان‌هایی با وظیفه ذاتی اجتماعی در کشور ما تا امروز موفق عمل نکرده‌اند. البته ممکن است برای این وضع دلایلی هم داشته باشند اما متاسفانه در ایران مراکز و سازمان‌هایی که مامور ارائه خدمات اجتماعی هستند، به موازات هم، گسترده، پراکنده و متعدد هستند و همین وضع باعث شده نتوانند وظایف خودشان را به درستی انجام بدهند. 

????در این گفت‌وگوی زنده نکات و موارد جالبی پیرامون مدیر تراز نهاد وکالت مطرح شد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پست مربوط به این لایو در اینستاگرام در جریان مطالبی که در آن مطرح شد، قرار بگیرند.

 

✅برای دیدن ویدئو کامل این گفتگو بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/tv/CGIhE9wjCZw/?igshid=1py48kt2tjmy6

روابط عمومی اتحاديه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران