مراسم تحلیف دهمین دوره کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان مرکزی و مراسم جشن روز وکیل مدافع برگزار گردید

مراسم تحلیف دهمین دوره کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان مرکزی و مراسم جشن روز وکیل مدافع برگزار گردید


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۱

بازدید : 938



به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان مرکزی،مراسم دهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان مرکزی امروز چهارشنبه مورخ 25/01/1395 از ساعت 18 در سالن آمفی تئاتر خیام هتل امیرکبیر اراک با حضور مقامات عالی رتبه دادگستری استان مرکزی،مقامات استانی،هیات مدیره کانون،جمعی از وکلای عضو کانون،حالفین و خانواده ایشان برگزار گردید.در ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت گردید و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.پس از نواخته شدن سرود،مجری مراسم از مهدی کریمی رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی دعوت به عمل آورد تا به ایراد سخنرانی بپردازد.مهدی کریمی ضمن خیر مقدم و تبریک حلول ماه رجب به کلیه حضار حاضر در مراسم بیان نمود که مراسمی که در حال برگزاری می باشد دهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت می باشد.وی ادامه داد کارآموزان وکالت پس از طی 18 ماه کارآموزی،انجام تکالیف مقرر و پذیرفته شدن در آزمون اختبار با اتیان سوگند می توانند به درجه وکالت پایه یک دادگستری نائل شوند.ایشان افزودند جای بسی خوشوقتی است که در مراسم امروز 21 تن از کارآموزان وکالت و دو تن از قضات بازنشسته دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی سوگند یاد نموده و پروانه وکالت پایه یک دادگستری خود را از کانون وکلای دادگستری استان مرکزی دریافت می نمایند.در پایان رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی ضمن تبریک به حالفین و خانواده ایشان عنوان نمودند که امید است حالفین قدر و منزلت حرفه ی وکالت را بدانند و در راستای اعتلای آن بکوشند و صداقت را سرلوحه کار خویش قرار داده و اخلاق حرفه ای را در تمام موارد رعایت نمایند و جانب حق را بگیرند و از ناحق بپرهیزند.

به قد و چهره هر آن کس که شاه خوبان شد/جهان بگیرد اگر دادگستری داند

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی جهت ایراد سخنرانی از جانب مجری مراسم به روی سن دعوت شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان نمودند که می بایست قسط و عدل در جامعه برقرار گردد و اگر بخواهیم فرامین الهی اجرا شود ضمانت اجرای آن تشکیل حکومت اسلامی است.

یک وکیل باید طبق تکلیف الهی یاری رسان قسط و عدل در جامعه باشد و در یک پرونده هر دو طرف دعوی نمی توانند محق باشند و قاضی و وکیل باید قانون را محترم بشمارند و آمرین به آن باشند و وکیل می بایست در چهارچوب قانون از موکل خود دفاع نماید و قاضی را جهت رسیدن به واقعیت یاری کند.

سپس مجری مراسم از سید حسن خاتمی رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان مرکزی دعوت به عمل آورد تا به ایراد سخنرانی بپردازد.

سید حسن خاتمی ضمن خیر مقدم به کلیه حضار حاضر در جلسه،به ارائه گزارشی از عملکرد 2 ساله کمیسیون کارآموزی پرداخت.وی بیان داشت در 2 سال اخیر کانون وکلای دادگستری استان مرکزی 3 دوره مراسم اختبار برگزار نموده که منتهی به مراسم تحلیف شده است.

ایشان در ادامه عنوان نمودند متاسفانه در دوره هشتم تعدادی از کارآموزانی که در آزمون اختبار شرکت کرده بودند پذیرفته نشدند که این امر باعث یک تلاش مضاعف در بین ایشان شد و در نهایت به عبور از سد آزمون اختبار منجر گردید که کلیه حالفین می بایست پس از طی این مراحل به سوگندی که ادا می نمایند وفادار باشند.

سید حسن خاتمی اشاره نمود اخیرا یک تعامل سازنده فی مابین قوه قضاییه و کانون های وکلای دادگستری برقرار شده است که وکلا با 5 سال سابقه وکالت پایه یک می توانند به کسوت قضاوت نائل آیند و برخی از قضات بازنشسته به حرفه وکالت وارد می شوند که این موضوع یک امر مبارکی است.

ایشان اضافه نمودند قضات و وکلا می بایست قانون مدار باشند و به بهانه ایراد قانون نمی توان از اجرای آن امتناع نمود و می بایست قانون اجرا شود تا نقص آن مرتفع گردد.

سید حسن خاتمی در انتها ضمن تبریک به حالفین خواستار وفاداری ایشان به امضای ذیل سوگند نامه شد.

پس از اتمام سخنرانی ها مجری مراسم از حالفین تقاضا نمود جهت قرائت سوگند نامه به روی سن بروند که پس از اتیان سوگند به حالفین پروانه وکالت پایه یک دادگستری اعطا گردید.

حسن ختام مراسم تحلیف پذیرایی از حضار حاضر در جلسه در تالار کوه نور هتل امیرکبیر بود.

بعد از اتمام مراسم تحلیف،مراسم جشن روز وکیل مدافع با حضور وکلای عضو و خانواده ایشان در تالار کوه نور هتل امیرکبیر اراک برگزار گردید.در این مراسم ضمن ضیافت شام از هیات مدیره و ارکان ادوار مختلف کانون با اعطای لوح تقدیر و هدیه تقدیر گردید.